Oldalak

2010/08/07

Régi idők emlékére...






Kedves Bloggereink!

A napokban levelet kaptam és eleget téve az abban történt visszautasíthatatlan kérésnek - töröltem pár sokak által kedvteléssel nézett kis filmrészletet,filmet a galéria oldalunkról.Ennek okán sajnos a tartalma, az archív résznek mindenképp szegényebb lett, hisz melyikünk ne húzná ki magát büszkén, ha azt látja, igen, nálunk is volt búvár élet évtizedekkel ezelőtt. Magam is szívesen böngészem ezeket az emlékeket, tanulságos látni, honnan is jöttünk, miképp tették dolgukat a nagy elődök és milyen felszerelésekkel tették is mindezt. Persze fényképeken már láttuk, de az élet ízű, megkopott képkockáknak varázsa van. Varázsa lesz is, egy fiók mélyén elfeledve azonban csak szűk körnek, vagy annak se. Nem hiszem, hogy akár művészi értéke,akár filmesztétikai érdemei, akár stratégiai okai lennének annak, hogy blogger közösségünk elől tiltani kellene e pár kockányi múltat. Az arcok nem felismerhetők, így személyiségi jogai sem lehetnek. Akkor mi is? Még most is ezen gondolkodom...
Megjegyzem, az említett klub ( melynek tagja voltam a BBBK alapítását megelőzően) számtalan fényképén és felvételén magam is szerepelek, ezek rendszeresen vetítve vannak illetve a klub honlapján megjelennek.Engem ez nem zavar ma sem...
de lám, ismét beigazolódni látszik, nem vagyunk egyformák. 


----- Original Message -----
From: "XXX Búvár Klub" <xxx@freemail.hu>
To: "".M Gábor Búvár"" <
Sent: Saturday, August 07, 2010 4:11 PM
Subject: Filmek az interneten

> Szia Gábor!
>
> Kérem azonnal töröld az internetre feltöltött "Kis magyar
> búvártörténelem" filmek közül azokat melyek a XXX Búvár SE archív
> felvételeit tartalmazzák.
> Ugyanígy kérem a Grüner See 2009 évi felvételeiből összeállított film
> eltávolítását is.
> Az archív filmanyag közzétételét nem engedélyeztük, az a Magyar Nemzeti
> Filmintézet tulajdona.
> A Grüner See felvételeit számodta magáncélra adtuk át annak idején, sem
> én, sem a rajta szereplő többi búvár nem kíván az interneten a film
> által megjelenni.
>
> Köszönettel:
>
> U Tibor
>
> XXX Búvár SE



Szia Tibor!
Örülök, hogy végig nézted a honlapunkat. Mindíg lesz rajta valami érdekes, ígérem.
A filmek, az archiv filmek nem Tőled származnak, semmi nyoma nincs az én kópiámon ennek. Egy kedves ismerősöm adta ajándékba. Ezt viszont igazolhatom ha gondolod. A Grüner See  filmet pedig én vágtam össze, nem a klubbos példány ( gondolom ezt tudod )  és egy jó része az én felvételem belőle. De - tudod -ha ettől jobb Nektek, legyen igazad!  Bízom abban, hogy az én filmjeim sem kerülnek ezután vetítésre a klubban.Sok munka fekszik bennük. Így van ez jól. Nyílván többet ér ha a fiókban lesz, már megérte dolgoznunk vele. Mindkettőnknek.  :-)
A Grünert ezért leveszem, újra vágom. Tudod - van másik. Azon nem vagy rajta. Az arcív filmet  ajándékba kaptam valakitől ( saját tulajdona) - így nem is kellet volna  engedélyt kérnem Tőletek, hisz azon nem jelenik meg sehol, hogy köze lenne az említett intézményhez. Természetesen AZONNAL törlöm, nem is kell igazolnod amit írsz, elég ha keményen rám szólsz. Barátságból megteszem.  A leveledből az derül ki, hogy  - ha ez az a film valóban - akkor már nem is a Tiétek, tehát nem rendelkezhettek vele. Nem baj. Az én példányom annak a tulajdona akitől kaptam,  a SAJÁT példánya...  Archív filmek tucatjait pedig találok a megosztókon tömegével.Valahol ez is ott van - gondolom. Mert más a filmeket azért csinálja, hogy megossza vélt vagy valós tartalmukat, élményeit, értékeit az érdeklődők közösségével mindenki örömére és okulására. A világ ettől is megy  kicsit előbbre - nem a dugdosásuktól. Erre mások már rájöttek. Örömmel látom, hogy ott a klubban minden a régi.
nincs mit...
M Gábor
BBBK - Tatabánya


( a megfelelő részeket "személyiségi jogok" miatt töröltük, egyébként a két levél módosítás nélkül került közlésre.Lehet gondolkodni rajta...)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése